Outils pour utilisateurs

Outils du site


bibliography

Bachimont,, B. et al. 2003. “Preserving Interactive Digital Music: A Report on the MUSTICA Research Initiative”. Proceedings of the Third International Conference on WEB Delivering of Music (WEB’03), Leeds, England.

Bachimont, B., Blanchette, J., Gerzso, A., Swetland, A., Lescurieux, O., Morizet-Mahoudeaux, P., Donin, N., & Teasley, J. 2003, “Preserving interactive digital music: a report on the MUSTICA research initiative”, Proceedings of the Third International Conference on WEB Delivering of Music. pp. 109-112.

Bakker, T. 2017. “Floppy disks and FireWire drives: towards an understanding of the shifting nature of musical sketch material”. stm-sjm Swedish Journal of Musical Research.

Berweck, S. 2012. “It worked yesterday: On (re-)performing electroacoustic music”. Ph.D. dissertation, University of Huddersfield.

Baudouin, O. 2007. “A Reconstruction of Stria”. Computer Music Journal 31(3):75–81.

Boutard, G., Guastavino, C., and Turner, J. M. 2013. “A Digital Archives Framework for the Preservation of Artistic Works with Technological Components”. International Journal of Digital Curation 8(1):42–65.

Bonardi, A. and Barthelemy, J. 2008. “The Preservation, Emulation, Migration, and Virtualization of Live Electronics for Performing Arts: An Overview of Musical and Technical Issues”. ACM J. Comput. Cultur. Heritage vol. 1(n° 1):6.

Bonardi, A. 2013. “Pérenniser pour transmettre, transmettre pour pérenniser - Destins de l'œuvre mixte interactive - Autour de En Echo, pièce de Philippe Manoury”. Musique et Technologie - Préserver, archiver, re-produire, Portraits polychromes, hors-série thématique, Paris, Institut National de l'audiovisuel, p.105-126.

Canazza, S. and Vidolin, A. 2001. “Introduction: Preserving Electroacoustic Music”. Journal of New Music Research 30(4):289-293.

Chadabe, J. 2001. “Preserving Performances of Electronic Music”. Journal of New Music Research 30(4):303-305.

Coffy, T., Giavitto, J.L., Cont, A. 2014. “AscoGraph: A User Interface for Sequencing and Score Following for Interactive Music”. ICMC 2014 - 40th International Computer Music Conference, Sep 2014, Athens, Greece.

Dahan, K. 2007. “Surface Tensions: Dynamics of Stria”. Computer Music Journal 31(3):65–74.

Douglas, J. 2006. “InterPares2 Project: General Study 03 Final Report: Preserving Interactive Digital Music”. The MUSTICA Initiative.

Dufeu, F. 2013. “Comment développer des outils généraux pour l'étude des instruments de musique numérique”. RFIM (3). (http://revues.mshparisnord.org/rfim/index.php?id=255)

Fober, D., Bresson, J., Couprie, P., Geslin, Y. 2015. “Les nouveaux espaces de la notation musicale: Groupe de travail AFIM”. Actes des Journées d'Informatique Musicale, Montréal, Canada. (http://jim2015.oicrm.org/) Genette, G. 1987. “Seuils”. Éditions du Seuil. Paris.

Hajdu, G. 2011. “Karlheinz Stockhausen: Elektronische Studie II” (http://georghajdu.de/6-2/studie-ii/)

Lee, B. 2006. “Issues Surrounding the Preservation of Digital Music Documents”. Archivaria 50(0).

Lemouton, S. 2016. “Computer Music Interpretation in Practice”. In International Computer Music Conference, Utrecht, 2016. (https://hal.archives-ouvertes.fr/hal 01397446/document)

Lemouton, S. and Goldszmidt, S. 2016. “La préservation des œuvres du répertoire IRCAM : Présentation du modèle Sidney et analyse des dispositifs temps réel”. Actes des Journées d'Informatique musicale, Albi, GMEA. (https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01944619/document)

Lemouton, S., Bonardi, A., Pottier, L., & Warnier, J. 2018. “Electronic music documentations, practices and models”. In International Computer Music Conference, Daegu, 2018. (https://drive.google.com/file/d/1dXbawMwQOtBtVcFx5UDKsDvTM4X4pBvL/view)

Moore, R. and Smith, M. 2007. “Automated Validation of Trusted Digital Repository Assessment Criteria”. Journal of Digital Information 8(2).

Muller, A. 2010. “La préservation et la conservation des œuvres musicales mixtes : autour du cas de Congruences de Michael Jarrell”. Masters dissertation, Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris CNSMDP.

Orcalli, A. 2013. “Traces sonores du XXe siècle. Pour une critique des sources audiovisuelles”. de l'Audiovisuel, I. N., eds. Pp. pp. 33‑74. Paris: Institut National de l'Audiovisuel.

Pottier, L. 2007. “Turenas, Analysis.” In John Chowning, coll. Portraits Polychromes, n°18, Paris, INA-GRM, p. 61-73.

Pottier, L. 2013. “La régénération des sons de Turenas de John Chowning”. Préserver - Archiver - Re-produire : musique et technologie, jeux vidéo, dir. Evelyne Gayou, Portraits polychromes, Hors série thématique n°21, Paris, INA-GRM, p.145-196.

Sousa Dias, A. D. 2007. “Deux contributions à la pédagogie de la musique électroacoustique et de l'informatique musicale”. Actes des Journées d'informatique Musicale, JIM07, Lyon, Grame.

Sirven, X. 2004, “Authenticité et accessibilité des archives électroniques : Mustica, le cas de la création musicale numérique”. Université de Technologie Compiègne.

Teruggi, D. 2001. “Preserving and Diffusing”. Journal of New Music Research vol 30 (n° 4).

Tiffon, V. 2005. “Les musiques mixtes : entre pérennité et obsolescence”. Musurgia XII(3).

Vine, B. 2010. “Avoiding Extinction in the Instrument Zoo: A taxonomical and ontological approach to developing an understanding of the ecosystem of electroacoustic instruments”. Organised Sound 15(02):167-177.

Wetzel, D. B. 2006. “A model for the conservation of interactive electroacoustic repertoire: analysis, reconstruction, and performance in the face of technological obsolescence”. Org. Sound 11(3):273-284.

Zattra, L. 2007. “The Assembling of Stria by John Chowning: A Philological Investigation”. Computer Music Journal 31(3):38–64.

Zattra, L. 2018. “Collaborating on composition: The role of the musical assistant at IRCAM, CCRMA and CSC”, in Live-Electronic Music. Composition, Performance and Study, Friedemann Sallis, Valentina Bertolani, Jan Burle, Laura Zattra eds., Routledge, pp. 59-80

bibliography.txt · Dernière modification: 2019/11/11 16:22 (modification externe)